Sunday, June 7, 2015

Kõigest natuke lähemalt


Kui ma siiamaani polnud täpselt kindel, kui palju ma programmist ja üritusest avalikustada ja jagada võin, siis eile küsisin nii igaks juhuks järgi. Sain teada, et nemad vastupidi innustavad blogi pidamist ja jagada võin täpselt seda, mis mulle meeldib. Seega nüüd läheb lahti.

Algus lugu on teada - kandideerimine ja tulemuste saamine võttis omajagu aega, kuid lõpuks jõudis ikkagi kohale ning kui Eestist esitati kaks nominenti USAsse, siis valiti meid mõlemaid ka programmi osalisteks - mina ja Martin oleme Eestist minemas. Aeg, mis me seal veedame ei ole, kes teab, mis pikk - kõigest paar päeva üle kuu ehk 5 nädalat ehk 35 päeva ehk 840 tundi ehk 50400 minutit ja sekundid võite juba ise arvutada.

Paberimajandus on tegelikult päris korralik. Kuna oleme minemas siiski õppima, mitte niisama reisima, siis seetõttu peame ka ühe õige Ameerika viisa passi saama - ESTAst ei piisa. Online viisa avalduse sain enamvähem täidetud - läbi see igatahes läks ja intervjuu aeg on ka juba kokku lepitud.

Minu meelest see polegi kõige põnevam osa. Kirgi kütab kogu programm. Ma küll lubasin, et olen selle koha pealt vait kui sukk, aga ma ei suuda - ausõna, lugege ise, kui lahe meie programm on. Korraldajad panid osalejate jaoks ülesse kodulehe, kus on kõik vajalik informatsioon üleval alates sellest, mida on vaja kaasa võtta ja mis meid ees ootab. Kõik on saadaval sellel lehel - Welcome to Kansas State University's Study of the U.S. Institute on Environmental Stewardship .. Kui kalendrini jõuad, siis pead noolekese pealt vajutama seni kuni oled jõudnud 29. juunini, siis algab kogu programm. :)

Päris mitu korda on küsitud, et kes programmi eest maksab? Kulud on kõik kaetud programmi poolt. :)

Elamine toimub meil ühiselamus koos toanaabriga ja selleks et toanaabreid kokku panna täitsime küsitluse ankeedi. Lisaks on tulemas nädala pärast ka väike videochat toanaabriga. Ma ei kujuta ette ka, mida seal rääkima peaks või kuidas, kuid see on nüüd küll täiega pseudoprobleem. Söömine on samuti organiseeritud: esmaspäev-laupäev kolm korda päevas (hommik, lõuna ja õhtu) ning pühapäeval siis hommik ja lõuna ning õhtuti on võimalik kusagil kohalikus restoranis käia, midagi uut avastamas. 

Eelmises postituses mainisin raamatuid. Nendega on selline lugu, et programmi poolt on 100$ eest keskkonnateemalisi raamatuid igale osalejale ette nähtud. Saadeti ka nimekiri, mille seest valida. Mina, tubli inimene, võtsin asja nii pea käsile, kui vähegi sain. Valisin etteantud nimekirjast 15 raamatut välja, panin nad prioriteetsuse järgi ka nimekirja paika ära ja õhtul tuli välja, et kusagil sada raamatut on nimekirjast kadunud ja see ei ole kohustuslik nimekiri, vaid selline soovituslik. Ja koos selle soovituslikuga tuli ka see välja, et tegelikult ei peagi sealt nimekirjast valima raamatuid. Ülitore. Hakkasin niisama keskkonnateemalisi raamatuid vaatama. Leidsin mitu. Mulle meeldivad sellised lahedad raamatud, kus on kirjeldatud taimi, loomi ja linde jne. Ja veidi lähemal uurimisel tuli välja, et need raamatud, mis mulle esimesel korral väga meeldisid, olid ainult Põhja-Ameerika kohta. Aga, mis kasu mul Põhja-Ameerikast on (okei jah, silmaringi avaradab), kui ma ise Euroopas elan. Võtsin asja kätte ja surfasime emaga koos raamatuid - leidsime! Paksud korralikud raamatud, kus ühes välja andes on kirjeldatud imetajaid (The Princeton Encyclopedia of Mammals) ja teises linde (The Princeton Encyclopedia of Birds). Lisaks leidsime ka veel erinevaid taimede ja puude raamatuid. Ja et 15 raamatut ikka kokku saaks, siis ülejäänud valisin soovituslikust nimekirjast. Mul pole õrna aimugi, kas minu lisatud raamatud läbi lähevad, aga nii lahe oleks, kui läheks. Looma-, linnu- ja taimeraamatutest pole mul kunagi küllalt. :)

Parim nali. Ma räägin kogu aeg programmist ja elust ja olust, kuid kuupäevadest pole kordagi rääkinud, kui alles selles postituses. Kuupäevad, mis ajal Ameerikas olen on 29. juuni - 02. august 2015. 

Ma pean jagama seda. Esimene lõik! Mina muhelesin küll mõni aeg selle lõigu üle - Drinking age. Et ikka esimeses lõigus tuleb ära mainida. :D

Hetkel on käsil ettevalmistused. Peab tõdema, et mitte küll 100% programmi jaoks. Enne tuleb veel mitu üritust ära teha: viisa intervjuu; NAK nädalavahetus Võrus; videokõne suvise toanaabriga; väike venna gümnaasiumi lõpetamine; 20. juuni Jaani suusahüppevõistlus Tehvandil K-90 Otepääl (kõik oodatud kaasa elama, proovivoor algab kell 14.30 ja võistlus algab kell 15.00); 23. juuni võidupüha paraad Hiiumaal Kärdlas; plaanide järgi peaks veel 23. juuni õhtul Põlvamaale jõudma; 27. juunil on toimumas Viljandimaal Lõõtsapäev (Suure-Jaani kandis, samuti kõik oodatud, täpsemalt saan infot jagada, siis kui seda isegi saan;)) ja seejärel on juba minek. Kes teab, millal ma kohvreid pakkida jõuan, aga - kes teeb, see pidi ka jõudma! :)

No comments:

Post a Comment