Saturday, June 6, 2015

Ma ei lähe raamatuid müüma, ausalt


Mul on ikka veel nii hea meel teatada, et olen ka selleks suveks endale tõelise seikluse leidnud. Kõik algas juba pool aastat tagasi jaanuaris, kui ülikooli meilile tuli pakkumine suve ülikooli programmi minekuks läbi USA saatkonna. Kui selle hetkeni olid kõik pakkumised minu erialast ringiga mööda, siis seal säras vastu "Environmental Stewardship" ja minu silmad läksid ka särama. Võtsin otsuse vastu, et proovima peab. Võimalused ei olnud, kes teab, mis suured, kuid kui ei proovi, siis ei saagi teada. 

Täitsin avaldused, korjasin paberid ülikooli dekanaadist kokku ja panin teele. Ja edasi toimus ootamine. Avalduse saatsin veebruari keskel. Süsteem siis pidi minu arusaamade järgi selline olema, et kõikide kandidaatide vahelt valib USA saatkond Eestis välja kaks nominenti, kes esitatakse Ameerikasse ning Ameerikas valitakse siis kõigi Euroopa kandidaatide vahelt välja 20, kes suvel kuu aega veedavad Kansas State Universitys .. Hea küll, ei ole mingi turistireis, vaid päris tõsiselt on suur rõhk õppimisel - intensiivne kursus. Kellel täpsem huvi saab kandideerimise kohta siit lugeda.

Märtsi alguses sain kõne, et saatkond soovib teha intervjuu minuga läbi Skype'i. Kui kõne läbi, siis endal jäi sisemine tunne veidi kriipima, sest närv oli sees. Aga tehtud ta sai. Las siis olla, üle kivide ja kändude. :) Ja jälle ootamine. Vastus pidi tulema aprilli lõpus, kuid saabus mai teisel nädalal. Vaatamata sellele läks alguses veidi aega, kui kohale jõudis, et kuhu ma lähen. Ja kui lõpuks kohale jõudis, siis ei suuda ise ka uskuda, kuhu ma lähen.

Tänaseks päevaks on infot mailil nii palju, et endalgi on raske uskuda, et missugusesse lahedasse programmi mind valiti. Viimased paar päeva olen tegelenud peamiselt nende teemadega. Lisaks veel  vastuvõtva institutsiooni poolt tuli terve rida ülesandeid, millel igal oma tähtaeg. Nendega olen tänaseks ühele poole saanud. Peaaegu, sest nüüd sain teada, et 100$ eest tuli keskkonnaga seotud raamatuid valida - arvasin alguses, et etteantud nimekirjast oli vaja valida, kuid oh ei.. Hoopiski mitte - valik on suurem, seega tuleb otsast sellega alustada. Aga mis mulle endale meeldib, on kogu see programm, mis meile kokku pandud on - erinevad väljasõidud, et õppimine mõnusam ja lahedam oleks, ei puudu ka erinevad meeskonnatöö ülesanded. Lihtsalt nii lahe, et ma ei oska sõnadessegi seda mitte panna!

Uskuge või mitte - 4th of July - ma olen Ameerikas! Ma olen USAs! Ma saan tõelise 4th of July kogemuse! Lisaks on kavas nii palju lahedaid üritusi, et ma ei hakka spoilima edasisi postitusi - igaks juhuks, muidu pole ju huvitav jälgida. Ahjaa, pesapallimängule viiakse meid ka!

Blogiga saab olema nii nagu saab - ilmselt palju pilte - endale mälestuseks nagu ikka! Ajaliselt, ei tea. Tulevad need postitused nagu tulevad - pole õrna aimugi hetkel. Põhiline eesmärk - endale mälestuseks!

No comments:

Post a Comment