Wednesday, June 24, 2015

Uuu, viisa, kus oled, uuu?

Niimoodi, omadega juba nii kaugele jõudnud, et venna käest tuleb laulu soovitusi küsida. Ja see on pimesi siia pandud, seega ma südamest loodan, et on hea muusika, mis tema poolt tuli.

22-23. juuni toimus Hiiumaal Võidupüha paraad. Seekord olime emaga Kaitseliidu Kooli liputoimkonnas koos teiste toredate inimestega. Majutus toimus Suuremõisas, mis asus siis Kärdlast 20-minutilise autosõidu kaugusel, seega öösel mingit prallet väga ei toimunud, kuid olen hästi aus, uni oli nii magus, et väga ei tundnud puudust ka. Jalutasime udus ringi ja vajusime kella ühe paiku unne ning hommikul oli sealjuures täitsa tore ärgata. Üks esimesi paraade, kus sai öösel korraliku une, sest tavaliselt on ikka nii, et tuttavaid on nii palju koos, et kõigiga tuleb kokku saada ja kõigiga tuleb maailma jutud ära arutada, sest iga päev ju ei kohtu. Ka seekord oli tuttavaid näha, kuid vähem, sest tegu oli vähendatud paraadiga ning ajaliseltki väga pikk ei olnud.

22.juuni sõitsime kell 13.00 praamiga Rohukülast Heltermaale ning otse majutuskohta, kus veetsime mõnusalt aega kuni kella 19.30-ni, kui tuli suund võtta Kärdlasse, et sööma ja paraadi peaproovi. Heltermaal ootas ees üks väga lahe buss, mis oli mõeldud tuletoojate transpordiks, aga emotsioone tekitas sellegi poolest. Proovid on alati tüütud, kuid kasulikud sellegi poolest. Ja peale proovi suund tagasi Suuremõisasse.

22.06.2015 Paraadi peaproov Foto: R.Säinas

23.juuni hommikul äratus, sõit Kärdlasse sööma ja paraadile. Paraad möödus seekord tõesti kiiresti. Juba kella 12 paiku oli suund mandri poole. Kuid tõesti, seiklused alles algasid - teel sadamasse läks rehv katki ja kõik, mis sellele järgnes oli tõeline seiklus. Kus on tagavara rehv, kus asub tungraud ja muud vajalikud asjad? Veidi sellega jamasime ning lõpuks hakkama saime. :)

Paraadijutud ja pildid eespool, siis tegelikult tuleb ära rääkida ka viisa teemad, mis veel jätkuvad igast suunast. Nimelt Martin saab oma viisa nüüd siis neljapäeval või reedel kätte. Aga minule ja Ukule saadeti veel üks paberimajandus, mis tuli välja printida, sisse skännida ja tagasi saata. Tegin eile (23.06) selle ära, kulutasin toredad 4 tundi sellele ja südamest loodan, et saan ka oma viisa varsti kätte. Praegu on paljudel projektis osalejatel sama mure, et viisa kätte saamine jääb väga viimasele minutile, kui üldse tuleb. Soome osalejale on näiteks saatkond talle juba uue lennupileti ostnud 4. juuliks ja seetõttu jääb programmi esimestest päevadest ilma (loengudest tehakse spets zoom konverents-videokõne). Ma südamest loodan, et minul sellist saatust oodata ei ole. Emps ütles, et sul ei ole midagi teha, lähed siis, kui saad minna. Jah, ma tean ju seda, aga samas ikka ei taha niimoodi, et nädal aega hiljem kohale jõuad - teised on juba omavahel tuttavad ja siis tulen mina "Hello, I made it!". Ma tõesti loodan, et sellist olukorda ei juhtu - südamest loodan. Seega pöidlad pihku, et kõik nüüd läheb ludinal ja esmaspäeval (29.06) saan kell 4.45 olla lennujaamas. Naljakas, kui muidu on tavaliselt selline kell ilgelt vara, siis tõesti, seekord ma loodan, et saan selle lennuga minna ja sellel ajal lennujaamas Tallinnas olla. Esimesed apsakad leidsin ka sellelt vormilt juba. Saatkonnale kokku kolm peaaegu ühesugust kirja saatnud ja nüüd mõni hetk tagasi läks viimane ka teele, ma rohkem igaks juhuks ei loe seda, leian veel midagi. Pöidlad pihku, et kõik hästi läheks!