Tuesday, July 7, 2015

Seestpoolt väljaspoole

Tean, tean, et pole kaks päeva mitte midagi kirjutanud. Aga ausalt, päevad mööduvad nii kiiresti ja ei saa arugi, kui juba päev möödas on ja uni vaikselt unenägudesse viib.

Eile (06.07) oli alguses üsna rahulik ja vaikne hommik. Tavapärane Derby külastus. Mõned ettekanded jätkusuutlikuse ja saatatuse vältimise kohta. Tegelikult sarnaneb väga Eestis kasutusel olevatele põhimõtetele - saastatust tuleb vältida juba algusest, mitte siis kui see probleem on tekkinud. Arutelu elu-olu ja kontserti korraldamise kohta. Ja siis oli juba lõuna käes. Peale lõunat tekkis selline vähe vaiksem aeg ja juba oligi aeg käes, et kinno minna. Vahepeal hakkas korralikult vihma sadama, välkus ja müristas. Kansas Citys, mis on Manhattan (KS) oma 2 tunni autosõidu kaugusel anti isegi tornaado hoiatus.

Käisime Disney animatsiooni "Inside Out" kinos vaatamas. Mingid ilged süsteemid on neil kinodele ikkagi. Ma ei hakka näiteks ütlemagi, et kui ostad aasta alguses $22 eest popkorni ämbri, siis järgmine kord kinno tulles võtad selle kaasa ja täidad $4.50 eest. Ja kui ostad suure joogi või suure popkorni, siis taastäitmine on tasuta. Suht ideaalne tegelikult. Multikas oli nagu täiega hea tegelikult. Ausalt, selline sisuga asi on loodud, kus igaüks leiab endale taaskord selle, mida ta otsib. Väga soovitan näiteks noormeestel tüdruk käekõrvale võtta ja kinno minna - plusspunktid kukuvad. 6-st neiust 4 valasid pisaraid ja kui mind veidi teate, siis ilmselgelt olin ma see kõige suurem pisarakukutaja. Aga seda soovitan. Järgmine nädal mingi aeg üritame ka Minionide filmile minna, loodetavasti õnnestub ja kui ei õnnestu, siis ehk augustis õnnestub Eestis ära näha. Lisaks nägime ka "Lava" lühifilmi. Armastus õhus ütleks. Kahjuks lühifilmi veel välja ei ole, kuid laulu saab ikka kuulata. Lisaks avastasime "photoboothi" ka, kus tegime mõned pildid.. Naised läksid lihtsalt lolliks, sest tegu oli üsna laheda asjaga.

Peale kino pidime sööma ka minema, sest millegi pärast Derbysse ei jõudnud - ehk siis sellepärast, et kinos istusime. Käisime Green Tea-s sushit söömas. Jah, peab tõdema, et midagi erilist ei olnud. Tartu Aleksandri tänava suhsi on tunduvalt parem. Kuid linnuke on kirjas ja see on tehtud. Lisaks proovisime ka siis frititud jäätist, mulle tegelikult isegi maitses, midagi erilist erilist ei olnud, aga Ameerika-pärane sellegi poolest. :)

Tagasi ühikasse tulles oli juba uni üsna suur, et polnud seal midagi. Häid uudiseid on veel. Alates eilsest on tegelikult meil ka kõik osalised kohal ja isegi Dasha (Venemaalt) pagas jõudis nädalaega hiljem kohale. Parem hilja kui mitte kunagi - ütleks ma selle peale. Chillisin kuttide toas ka veidi. Fonsil on miljon praari prille ja Martin pani ainult mõned neist endale pähe - mitmesilmik.

Muusikaruumil on ka hea silt, lihtne:

Täna (07.06) oli meil siis tõeliselt töine päev. Alustasime Derby hommikusöögiga. Küsisin, et kas pilte võin ka teha, sain täieliku kinnituse, et muidugi võin teha. Ja siin ta siis on meie söögikeskus, kus on imeline valik ja mõnusad naeratavad näod.

Peale hommikusööki saime Kristina ja Davidiga fuajees kokku, et viimased paberiasjad korda ajada ja nüüd me lausa ametlikult oleme K-State välisõpilaste nimekirjas, kas pole tore. Edasi liikusime Ward Halli ajasime juttu ja "tutvusime" - üsna keeruline on tutvuda, kui juba suurem osa inimesi on teada. Sellegi poolest sai paar huvitavat tutvumismängu juurde ja miks ma mitte, neid saab kasutada kunagi. Tegelikult täna hommik oli üsna sarnane sellele, mis meil eelmine nädal oli, seega väga uut nüüd teada ei saanud. Kui selline tutvustav osa läbi oli, saime ka väikese tuuri kampuse peal - lõpuks ütleks, aga ega midagi väga uut ka ei olnud, sest tegelikult oleme juba ise nädalaga kõik ära uurinud, kuid huvitav oli Chance'iga tuttavaks saada (juhtimiskoolitaja siin). Rääkisime niisama juttu ja hängisime ringi.

Lõunaks nagu ikka sööma ja siis oli juba 13.00 vaja fuajees olla, et minna loodusesse. Käisime täna Oregon radadel - tõeliselt ilus loodus on tegelikult. Ma oleks võinud sinna jäädagi, kui oleks ainult rohkem aega olnud. Nägime kiilaspea raisakotkast, täpselt ei oska öelda, mis kullilisi, kuid neid tiirutas ka seal ringi. Oli lihtsalt tore. Külastasime ka ühte hauaplatsi, mille lugu ma ausalt peast ei tea, aga ma tegin pilti, seega see peaks ka lugema.

Jõudsime väikese varuga söögiks tagasi ja peale sööki kell 19 alustasime Greensburgi filmiga. Greensburg on linn Kansases, mis oli 2007. aastal tornaado poolt täielikult laastatud - maatasa, sõna otseses mõttes - 95% linnast oli hävinud. Hukkus 9 inimest. Selle asemel, et linn maha jätta, tehti täielik pööre. Linn ehitati uuesti ülesse ja kogu linn on ülesse ehitatud LEED põhimõtetel (ökosüsteemi toetavatel ehitussoovitustel vms) ja on sellega seoses ka roheline linn. Vaatasime filmi ära ja siis toetas filmi ka väike arutelu. Mulle meeldis, väga. Kui mõelda veidi, siis tegelikult ei ole üldse soovigi elada ohus, et peaks tornaadot või midagi sellist kartma, hea lihtne on vinguda oma tavapärase Eesti ilma üle - kui on soe, siis tahaks vihma, kui on vihm, siis tahaks sooja. Tüüpiline, aga ma oleks selle variandiga rohkem nõus!

Väga kiire käik oli meil ka Walmarti, et homseks reisiks veidi snäksimist kaasa võtta, kes siis läheb mitmetunnisele bussireisile kahe tühja käega. Mitte keegi. Nimelt on siis selline asi tulemas, et oleme kolmeks päevaks (08.07-10.07 minemas väljasõidule. Külastame soolamuusemuit, erinevaid instituute/asutusi, Greensburgi linna ja ööbime mujal, kui Moore Hallis ja sööme ka mujal kui Derbys. Kindla peale saab lõbus olema - igav kindlasti mitte, meil on nõnda tore seltskond koos. Väga muretseda pole vaja, kui ma siin paar päeva vaikust kuulutan - olen väljasõidul. Ja ilma pärast ka praegu veel ärge muretsege, see üsna selline 20C juures praegu. Nüüd lubas jälle soojaks minna.